Pierwszy dzień wiosny z tańcem – Wersja Demo

Otwarty pokaz pracy
wstęp wolny
sala: Tańcząc w ciemnościach, 307 a/b, III piętro

Koncepcja, choreografia, warsztaty: Magdalena Przybysz
Współpraca merytoryczna: Ewa Tyralik, Kinga Boruń
Partnerzy: Szkoła Trenerów Komunikacji opartej na Empatii, Szkoła Podstawowa z oddziałami integracyjnymi nr 280 im. Tytusa Chałubińskiego w Warszawie

„Nazwa projektu z jednej strony nawiązuje do pojęcia „demo”, czyli próbnej/demonstracyjnej wersji gry czy nagrania, a z drugiej do słowa demokracja. Tak jak demo jest wydawane w celu zapoznania odbiorcy z grą, tak i ten performans ma na celu przybliżyć zarówno dzieciom, jak i ich opiekunom oraz pedagogom zasady demokratycznej współpracy i empatycznej komunikacji. Trzecia możliwość, która może nastąpić:) to skrót od demolki, ale jeśli coś takiego nastąpi, to będzie to taki rodzaju twórczej demolki, z której potem wspólnie można poskładać coś wartościowego ”
Magdalena Przybysz

W projekcie wezmą udział młodzi performerzy z Warszawy, w wieku 4-10 lat. Przez 2 miesiące wezmą oni udział w warsztatach tańca współczesnego oraz grach i zabawach choreograficznych, które będą miały na celu rozwijanie wyobraźni przestrzennej i ruchowej, abstrakcyjnego myślenia o tańcu oraz wyrażania poprzez ruch tego, co myślą i czują. Program realizowany będzie we współpracy z Ewą Tyralik, która jest story tellerką i trenerką komunikacji opartej na empatii, a także mamą 4 letniej Alicji i 15 letniej Julii oraz z pedagożką Kingą Boruń, która od wielu lat pracuje z dziećmi i młodzieżą w twórczym duchu współpracy, sama jest także performerką. W pierwszy dzień wiosny wszystkie dzieci biorące udział w warsztatach zaprezentują choreograficzny performans pt. „Wersja demo”. Jego istotną cechą będzie to, że to dzieci same zdecydują wcześniej, co chcą zaprezentować i w jakiej formie oraz na jaki temat chcą się wypowiedzieć. Rolą animatorki i opiekunów w trakcie procesu będzie dbania o bezpieczeństwo, budowania atmosfery współpracy i dobrej zabawy oraz podsuwania tanecznych i psychologicznych narzędzi. W ten sposób dzieci będą mogły doświadczyć wszystkich etapów procesu twórczego: wybór tematu, burza mózgów, faza chaosu, faza porządkowania, mobilizacja przed występem oraz podzielenie się doświadczeniem z publicznością.
Po performansie Ewa Tyralik, Kinga Boruń oraz Magdalena Przybysz w rozmowie z publicznością przedstawią główne założenia nowoczesnych metod edukacyjnych opartych na demokratycznych zasadach, empatii i rozwoju emocjonalnej i społecznej i twórczej inteligencji. Publiczność, performerzy, opiekunowie, pedagodzy oraz rodzice będą mogli włączyć się do wspólnej rozmowy i refleksji.

Projekt współfinansuje miasto stołeczne Warszawa