rezerwacja miejsc

SAMA SOBIE NAPISZĘ TĘ ROLĘ. Recital Agaty Grześkiewicz

sala: widowiskowa
wstęp wolny, rezerwacja miejsc online lub telefonicznie

Recital ten jest swego rodzaju przewodnikiem po zakamarkach kobiecej duszy, skrytych pod maską codziennych obowiązków i licznych ról, które każda kobieta zmuszona jest przybierać. Opowieścią, która chciałaby być obiektywna, dlatego „pisana” jest zarówno z perspektywy kobiecej (m.in. A. Osiecka, A. Achmatowa, M. Czapińska, A. Kitschman), jak i męskiej (m.in. W. Młynarski, B. Maj, J. Kaczmarski, W. Dymny). Perspektywy te łączy na scenie w swej filigranowej postaci Agata Grześkiewicz, która potrafi wydobyć z wykonywanych tekstów rozległy diapazon emocji. A niemało ich, gdy śpiewa się o kobiecych snach i marzeniach, mężczyznach i miłościach… Jest też w tym recitalu coś osobistego – wszak artystka „sama sobie napisała tę rolę”.

Przy fortepianie: Dawid Ludkiewicz

AGATA GRZEŚKIEWICZ
Urodziła się w Olsztynie, wychowała w Lidzbarku Welskim koło Działdowa, a obecnie mieszka w Warszawie, choć nie powiedziała jeszcze w tej kwestii ostatniego słowa. Absolwentka szkoły muzycznej I st. w Brodnicy, w klasie fortepianu. Wykształcona dietetyczka i prawnik kanonista – wszak dobrze mieć konkretny fach w ręku. Stale funkcjonuje na wysokich obrotach, nie zwalnia, mało śpi. “Baterie ładuje” na scenie i przy dobrej książce – a czyta zdecydowanie więcej niż statystyczny Polak. Wrażliwości, niekoniecznie tej muzycznej, nauczyli ją Mieszkańcy Stumilowego Lasu i Mały Książę. Uczestniczka programów telewizyjnych”: „Szansa na sukces” (2010) oraz „Bitwa na głosy” (2012).
Laureatka wielu festiwali i przeglądów piosenki literackiej, m.in.:
– wyróżnienie w finale XV edycji Konkursu „Pamiętajmy o Osieckiej” w Warszawie,
– II miejsce na 50. Studenckim Festiwalu Piosenki w Krakowie,
– I miejsce XVII Ogólnopolskiej Giełdy Piosenki Poetyckiej „Wieczorne Nastroje” w Kwidzynie,
– I miejsce na XI Festiwalu Piosenki Poetyckiej im. Jacka Kaczmarskiego „Nadzieja” w Kołobrzegu,
– Grand Prix XII Ogólnopolskiego Festiwalu Piosenki Aktorskiej „Reflektor” w Koszalinie,
– Nagroda Główna Prezydenta Miasta Torunia im. Krzysztofa Komedy-Trzcińskiego V Festiwalu Piosenki i Ballady Filmowej w Toruniu.
Jako solistka ma na swoim koncie współpracę m.in. z:
– Romanem Kołakowskim i Teatrem Piosenki
“Opera matematyczna” (Teatr Piosenki), „Na rogu świata i nieskończoności” (Teatr Piosenki – rola Hanki Ordonówny ), “Piosenki ze starej pasieki – Jan Krzysztof Kelus” (widowisko telewizyjne, Teatr Narodowy w Warszawie), „Fabula Rasa” (Teatr Baj Pomorski w Toruniu), „Stachura. Święte wędrowanie” (Teatr im. Wandy Siemiaszkowej w Rzeszowie),
– Michałem K. Zawadzkim – pianistą i kompozytorem
– recitale piosenki literackiej: “Sama sobie napiszę te rolę”, “Na chwilę przed odlotem” oraz autorskie “Pejzaże moje”,
– Bogusławem Sobczukiem
„W czasie tej jednej piosenki…” (47. SFP, Scena im. Wyspiańskiego PWST w Krakowie),
„Piosenka aktorska…I inne demony” — (35. PPA we Wrocławiu ), oraz Tadeuszem Wicherkiem i Zamojską Orkiestrą Symfoniczną im. Karola Namysłowskiego, Jerzym Satanowskim, Janem Poprawą.

DAWID LUDKIEWICZ – pianista, klawiszowiec (Trawnik), akompaniator, kompozytor, teoretyk muzyki i pedagog. Absolwent Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie.
Koncertował min. w USA, Australii i Szwajcarii. Jest autorem muzyki do spektakli teatralnych(m.in. „Kajtuś Czarodziej” w reż. Jerzego Łazewskiego) i filmów (reż. Marek Grabie).
Jako klawiszowiec współpracuje także z zespołami muzycznymi, m.in. Mamadou&SamaYoo a także z wokalistami i aktorami, m.in z Arturem Gotzem, z którym nagrał album z piosenkami z Kabaretu Starszych Panów (2017, Przeboje Wszech Czasów). Posiada w swoim repertuarze także wiele przedwojennych szlagierów – był kierownikiem muzycznym recitali oraz spektakli poświęconych postaci Hanki Ordonówny i Adolfa Dymszy, za co otrzymał nagrodę Złotego Liścia Retro (2012).