rezerwacja miejsc

Najlepsze polskie 30′ [Best Polish 30′] vol. 2

sala: widowiskowa
wstęp: wolny, rezerwacja miejsc online

Co zwykle robisz w 30 minut? Możesz przeczytać gazetę, zrobić zakupy, ugotować obiad, przebiec 5 km… A czasem 30 minut wystarczy, by opowiedzieć niesamowitą historię, która zostanie z tobą na zawsze! Najlepsze polskie filmy krótkometrażowe, pokazywane i nagradzane na najważniejszych festiwalach filmowych, już teraz na dużym ekranie! Przed nami zestaw drugi cyklu „BEST POLISH 30’”, pierwszy zestaw cyklu NAJLEPSZE POLSKIE 30’ (styczeń 2018) wypełnił sale kinowe po brzegi, dając widzom w całej Polsce okazję do spotkania z największymi talentami młodego polskiego kina. Tym razem obejrzymy aż cztery nagradzane na festiwalach w Polsce i na świecie krótkometrażowe filmy!

Goście po seansie:
Filip Dzierżanowski – Reżyser, scenarzysta. Absolwent Akademii Filmu i Telewizji w Warszawie oraz Psychologii Społecznej w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Twórca teledysków i spotów telewizyjnych.

Marta Ścisłowicz – polska aktorka filmowa, telewizyjna i teatralna. Jest absolwentką I Liceum Ogólnokształcące im. Leona Kruczkowskiego w Tychach. W 2007 ukończyła wydział aktorski Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej we Wrocławiu. W latach 2007–2012 występowała na deskach Teatru Polskiego im. Hieronima Konieczki w Bydgoszczy. Obecnie współpracuje z Teatrem im. Żeromskiego w Kielcach i Teatrem Starym w Krakowie.

Alek Pietrzak – Reżyser. Absolwent Warszawskiej Szkoły Filmowej.

Tomasz Gąssowski – Laureat dla najlepszego kompozytora na VIII Ogólnopolskim i Międzynarodowym Festiwalu Filmu Reklamowego i Reklamy “Crackfilm” w Krakowie za muzykę do reklamy babeczek czekoladowych z Cukierni Mistrza Jana. Kompozytor, reżyser. Członek Polskiej Akademii Filmowej.

W PROGRAMIE:
Ja i mój tata/ Me and my father, reż. Aleksander Pietrzak | czas 30 min.
Dawid opiekuje się swoim ojcem Edwardem, który ma pogłębiającą się chorobę Alzheimera. Syn chce poznać i zbliżyć się do swojego ojca, którego z każdym dniem zostaje coraz mniej. Film Alka Pietrzaka oczarował publiczność najważniejszych festiwali w Polsce: m.in. festiwalu w Gdyni, Transatlantyku, Krakowskiego Festiwalu Filmowego oraz Festiwalu “Nic dziwnego” – tej ciepłej i wzruszającej historii ze wspaniałymi rolami Łukasza Simlata i Krzysztofa Kowalewskiego akompaniuje muzyka Łukasza Targosza, jednego z najpopularniejszych polskich kompozytorów, nagrodzonego za ścieżkę dźwiękową do serialu Wataha oraz Listów do M. Produkcję wsparło zaś Aurum Film, stojące za “Ostatnią rodziną” Jana P. Matuszyńskiego.

NAZYWAM SIĘ JULITA, reż. Filip Dzierżawski | czas 28 min.
Osadzona w więzieniu, nękana poczuciem winy matka nie chce spotkać się z córką. Kobiety nie widziały się od dziesięciu lat. Julita pod pretekstem wchodzi do więzienia, żeby się z nią skonfrontować i rozliczyć trudną przeszłość. Za swój debiutancki dokument muzyczny “Miłość” Filip Dzierżawski odebrał Złotego Lajkonika oraz Nagrodę Publiczności na Krakowskim Festiwalu Filmowym, zachwycił również widzów festiwalu w Gdyni. “Nazywam się Julita”, jego krótkometrażowa fabuła, to prawdziwy popis aktorski duetu Marty Ścisłowicz i laureatki Złotych Lwów Aleksandry Koniecznej, którym wtórują Janusz Chabior i Przemysław Bluszcz. Film zainspirowany jest prawdziwą historią, a jego realizm podkreślają znakomite zdjęcia Adama Palenty, wielokrotnie nagradzanego operatora znanego m.in. z filmów Kuby Czekaja (“Baby Bump”, “Królewicz Olch”) czy “Opery o Polsce” Adama Stasika

BARAŻ / The Play-Off, reż. Tomasz Gąssowski | czas 30 min.
Mieszkający pod Warszawą 38-letni Zyga próbuje wyjaśniać Witkowi, na czym polegają rządzące światem zasady. Sam nie zawsze się do nich stosuje, co nie uchodzi uwadze bystrego synka. “Baraż”, opowieść o złożonej i pełnej miłości relacji ojca i syna, to debiutancki film Tomasza Gąssowskiego, który przyniósł mu nagrodę dla najlepszego krótkiego filmu aktorskiego na 32. Warszawskim Festiwalu Filmowym. Scenarzysta i reżyser “Barażu” jest znany szerszej publiczności jako kompozytor wielokrotnie nagradzanej muzyki do filmów Andrzeja Jakimowskiego: “Zmruż oczy”, “Sztuczki”, “Imagine” oraz najnowszego “Pewnego razu w listopadzie”. “Baraż” zdobył już wiele nagród, m.in. na prestiżowym Europejskim Festiwalu Krótkiego Filmu w Breście we Francji, festiwalu Transatlantyk i na Dwóch Brzegach.

WIĘZI/ Close Ties, reż. Zofia Kowalewska | czas 18 min.
Barbara i Zdzisław są małżeństwem z 45-letnim stażem. Osiem lat temu Zdzisław zostawił Barbarę i zamieszkał z kochanką. Niedawno zdecydował się wrócić do żony. Barbara przyjęła go z powrotem. Powrót do wspólnego życia w jednym mieszkaniu okazuje się jednak dla małżeństwa trudny. Zdzisław proponuje zorganizowanie jubileuszu ich związku. Zofia Kowalewska, dziś studentka Łódzkiej Szkoły Filmowej, będąc w klasie maturalnej nakręciła film o swoich dziadkach. A następnie… trafiła z nim do ramówki festiwalu w Sundance, została nagrodzona na prestiżowej IDFIE, a przede wszystkim znalazła się na oscarowej shortliście. W swoim filmie młoda reżyserka przygląda się swoim bohaterom z czułością i uwagą, które zostały dostrzeżone i docenione na całym świecie. W Polsce “Więzi” otrzymały nagrody m.in. na Krakowskim Festiwalu Filmowym oraz na T-Mobile Nowe Horyzonty.