MICHAIŁ CZECHOW I MEYERHOLD


Michaił Czechow i Wsiewołod Meyerhold – dwóch najsłynniejszych artystów wywodzący się z tradycji Stanisławskiego. Wielcy rosyjscy wizjonerzy, którzy stworzyli nowoczesny styl gry aktorskiej.
Zapraszamy aktorów, reżyserów i artystów z innych dziedzin, na krótkie doświadczenie psychofizycznego podejścia Michaiła Czechowa i opracowanego przez Wsiewołoda Meyerholda systemu treningu aktorskiego w postaci biomechaniki teatralnej.

Gdzie? – Dom Kultury Kadr, ul. Rzymowskiego 32
Kiedy? – 25.09.2022 (niedziela), od 11.00 do 14.00, sala: Powiększenie, 301, III piętro

REZERWACJE: Link do rejestracji: https://forms.gle/zkHjTt5tcMu2uaRy8

Program:
11:00 – 12:20
MEYERHOLD – Warsztat wprowadzający do biomechaniki teatralnej Wsiewołoda Meyerholda. Podstawy fizycznego treningu aktorskiego w oparciu o 7 zasad artystycznego sposobu myślenia o pracy ciała aktora. Fragment wybranej etiudy Meyerholda.
prowadząca: Justyna Filinowicz

12:40 – 14:00
MICHAIŁ CZECHOW – Na tym warsztacie będziemy pracować nad:
Energią: ciało-życie.
Czterema cechami ruchu: ruchy formujące, ruchy płynne, ruchy lotne, ruchy promieniujące
Ciałem wyobrażonym: Imaginary body
prowadzący: Andre de la Cruz

SERDECZNIE ZAPRASZAMY!
W razie dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu: studioteatralnekadr@gmail.com

PROWADZĄCY
Justyna Filinowicz: aktorka, tancerka, magister filologii i literatury francuskiej; w latach 2016-2019 adept Studia Pantomimy Bartłomieja Ostapczuka. Autorka pracy badawczej „Wpływ sztuki mimu francuskiego na pantomimę polską” (2016). Inicjatorka projektów młodzieżowych rozpowszechniających sztukę pantomimy. W latach 2013-2016 współpracowała w Hiszpanii z Laboratorium Sztuk Scenicznych Vladimir Tzekov w Grenadzie i Pantoteatro w Madrycie. Od 2020 roku koordynatorka międzynarodowego projektu Physical Theatre for Youth łączącego współpracę partnerów europejskich z krajami Ameryki Południowej w zakresie upowszechniania narzędzi edukacyjnych w dziedzinie teatru fizycznego. Zdobywała warsztat u boku najbardziej cenionych zagranicznych mistrzów teatru fizycznego i komedii ciała, jak Anton Adasinsky, Radim Vizvary, Lionel Ménard, Tony de Maeyer, Oliver Pollack, Célia Dufournet, Marzia Gambardella, Anke Gerber, Mai Rojas, Evgeny Kozlov, Alfredo Tauste, Suzanna Geraghty, Gregg Goldston. Podąża za tym, co prawdziwe i nieuchwytne.

Andre de la Cruz: brazylijski aktor teatralny, telewizyjny i filmowy, scenarzysta, dramatopisarz, reżyser teatralny i filmowy. Absolwent Wydziału Aktorskiego Universidade Federal do Rio de Janeiro (UNIRIO) i Akademia Filmu i Telewizji w Warszawie. Scenarzysta i członek SBAT (Stowarzyszenie Brazylijskich Pisarzy Teatralnych) od 1997. Założyciel Studia Michaiła Czechowa i Studia Teatralnego Kadr w Warszawie. Badacz metody Czechowa od lat 90., aktywny członek grupy „Bases” organizowanej przez Michael Chekhov Brasil. Brał udział w warsztatach i spotkaniach min. z: prof. Joanną Merlin i prof. Fern Sloan z MICHA, The Michael Czechov Association. Zdobywca wielu prestiżowych nagród zarówno w Brazylii jak i w Polsce, wśród nich Grand Prix za reżyserię spektaklu „Samotne serca” (Corações Solitários) podczas „Spotkań Teatralnych Ameryki Południowej” (1999) oraz Grand Prix za reżyserię spektaklu „Mariana” w III Festiwalu Monodramu „Monoblok” w Gdańsku (2012). Był nauczycielem historii teatru oraz technik aktorskich w Szkole Teatralnej Leonardo Alves w Rio de Janeiro. Przez lata był wykładowcą kultury brazylijskiej w Centrum Studiów Latynoamerykańskich Uniwersytetu Warszawskiego (CESLA). W 2016 otrzymał “Złote Serce” jako jeden z bohaterów książki „Perły pod Giewontem”. W 2017 r. założył Studio Teatralne Kadr. W 2021 r. założył Studio Michaiła Czechowa.