Krzysztof Biernacki


Ukończył specjalistyczne szkolenia i egzaminy trenerskie SLS ( Speech Level Singing) z: Jeffrey?em Skouson?em i Greg?em Enriquez?em (Warszawa 2011), Spencer?em Welch?em i Kathy Kennedy (Warszawa 2012), Heather Baker (Northwich UK, 2012), Greg?em Enriquez?em (Warszawa 2013), Seth?em Riggs?em (Warszawa 2014).
Absolwent Uniwersytetu Rzeszowskiego na kierunku Edukacja Artystyczna w Zakresie Sztuki Muzycznej, dwuletniego studium Wokalno-Aktorskiego w Krakowie oraz Podyplomowego Studium Emisji Głosu na Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Uczestnik wielu przeglądów, festiwali (tj. FAMA) oraz warsztatów wokalnych prowadzonych min. przez Aleksandrę Nowak, Annę Serafińską, Grażynę Łobaszewską. Prowadził szkolenia oraz warsztaty wokalne m.in. dla: Autorskiej Szkoły Muzyki Rozrywkowej i Jazzu im. K. Komedy (Warszawa), Domu Środowisk Twórczych (Łomża), Chóru Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie, Chóru Soul?n?Voices (Kraków), Chóru The Voices (Warszawa), Filharmonii Podkarpackiej im. Artura Malawskiego w Rzeszowie (audycje muzyczne dla dzieci i młodzieży), Prywatnej Szkole Muzycznej ??Virtuozo? w Rzeszowie (kształcenie słuchu z elementami rytmiki). Pracuje w studio nagrań, zajmuje się przygotowywaniem uczniów do egzaminów wstępnych na uczelnie wyższe tj. Akademia Muzyczna w Katowicach wydział Jazzu i Muzyki Rozrywkowej, PWST w Krakowie, Akademia Teatralna w Warszawie, Teatr Muzyczny im. Danuty Baduszkowej w Gdyni itp.
Praca nad głosem prowadzona w zespole, opierać się będzie na technice SLS – tradycja włoskiego “bel canto” użyta w nowoczesny sposób, oparta nie na sile i abstrakcyjnych pojęciach, ale na konkretnej nauce, wiedzy i doświadczeniu. Pozwala na świadome i poprawne używanie rejestrów głosu rozwijając jego skalę i moc w zdrowy oraz swobodny sposób. Metoda łącząca świat rozrywki i klasyki uczy pracy w różnych stylach poprzez poznanie zasad każdego z nich. Metoda ta opiera się na wiedzy foniatrycznej i logopedycznej, dlatego skutecznie działa w rehabilitacji oraz relaksacji głosu, sprzyja leczeniu guzków śpiewaczych i niedomykalności strun głosowych. Efektem pracy jest zdrowy głos, używany świadomie w pełnej skali, bez załamań, problemów intonacyjnych, przeciążeń i chrypki. Od strony praktycznej oznacza to, że jeżeli w kombinacji samogłosek i spółgłosek w śpiewanych frazach nasza krtań jest stabilna i struny głosowe domykają się prawidłowo od najniższych do najwyższych dźwięków skali to wszystko jest w porządku, nasz głos działa prawidłowo – jest naturalny. Natomiast, jeżeli w dowolnym momencie krtań wykonuje ruch w górę lub w dół, bądź dźwięk staje się przepowietrzony ? fonacja nie działa dobrze. W pracy zespołowej dodatkowo, oprócz spraw technicznych będziemy stawiali nacisk również na rozwój elementów muzyczny tj.: rytm, intonacja, frazowanie i harmonia. Celem będzie stworzenie grupy osób dobrze śpiewających, słuchających siebie nawzajem, potrafiących współpracować ze sobą a nade wszystko rozwijać w młodych artystach to, co jest na wagę złota a niestety w dzisiejszych czasach zanika coraz bardziej – wrażliwość muzyczną.