Szanowni Państwo,
z przyczyn od nas niezależnych informujemy, że nastąpiła zmiana w programie spotkań muzycznych dla dzieci – Jazz dla dzieci. Tematy warsztatów zostaną zaprezentowane w odwrotnej do prezentowanej wcześniej kolejności.
W najbliższą niedzielę 13 listopada, o godz. 10.30, zapraszamy na spotkanie muzyczne (#9 Puls jazzu: perkusja).
Natomiast 27 listopada, o godz. 10.30, zapraszamy na ostatnie spotkanie (#10 Jazzowe korzenie: banjo).
Bardzo przepraszamy za zmiany w programie.
Jednocześnie informujemy, że wszystkie wejściówki na spotkanie zostały rozdysponowane.
sala: Wilk z Wall Street, 201, II piętro
wstęp wolny, rezerwacja miejsc online lub w DK Kadr
Magdalena Gołębiowska – prowadzenie spotkania, fortepian, śpiew
Łukasz Kłeczek – banjo
Historia jazzu zaczęła się w Nowym Orleanie razem z powstaniem tzw. jazzu tradycyjnego, którego jednym z najbardziej charakterystycznych instrumentów było banjo. Jego popularność łączyła się z tym, że nauka gry była stosunkowo prosta, było głośne (nie było wówczas elektrycznych wzmacniaczy) i pełniło w zespołach jednocześnie dwie funkcje: harmoniczną i rytmiczną. Jego metaliczne brzmienie jest łatwo rozpoznawalne i nierozerwalnie kojarzące się z początkami jazzu.
Magdalena Gołębiowska – wokalistka, pianistka, kompozytorka, trener emisji głosu. Ceni niezwykłą zdolność muzyki do zbliżania ludzi i lubi dzielić się z innymi swoją pasją i miłością do muzyki. Największym jej sukcesem w edukacji jest objęcie katedry śpiewu na Uniwersytecie Vijaybhoomi w Indiach. Posiada również doświadczenie w pracy z dziećmi, w tym prowadzone warsztaty muzyczne i udział w przedstawieniach teatralnych dla dzieci, prowadziła także zajęcia umuzykalniające w przedszkolach i szkołach podstawowych.
Łukasz Kłeczek – Multiinstrumentalista poruszający się w stylistyce jazzu, soulu, RB, miłośnik amerykańskiego country i bluegrassu. Lubuje się zarówno w prostocie rodem z „Simplicity” Rend Collective, jak i w złożoności w stylu Jacoba Colliera. Śpiewa w czterogłosowym kwartecie wokalnym. W 2016 roku pracował jako nauczyciel w szkole muzycznej w Republice Środkowoafrykańskiej, gdzie mógł doświadczyć i poznać kulturę muzyczną rodowitych jej mieszkańców.
Projekt realizowany przez Fundację EuroJAZZ, dofinansowany przez MKiDN.